Žinot, man atrodo, kad filmai, kuriuos esu mačiusi, yra 95 procentai amerikietiški. Ar tai blogai? Holivudas mums yra davęs daug, bet tikrai ne viską reikėjo pamatyti. Filmų, kuriuos būtų galima žiūrėti, yra, tik juos reikia atsirinkti. Nežinau, kuo nustebins kitų metų Oskarai, bet šie, galima sakyti, buvo įprasti.
Noriu pakalbėti apie filmą “Milk“ (Gus Van Sant, 2008). Jis man buvo įdomus dėl vieno dalyko: mano mėgstamas aktorius Seanas Pennas gavo Oskarą kaip geriausias aktorius. Apsidžiaugiau, kad tai pagaliau įvyko, nes Seanui nereikia įrodinėti, jis tai seniai padarė, tik nebuvo įvertintas. Taigi, pamaniau, kad šį filmą būtina pažiūrėti. Kai perskaičiau, apie ką filmas, likau nustebinta: jis apie gėjų judėjimo lyderį. Na nieko, pamaniau, bet jau pradėjau įtarti. Iš karto galiu pasakyti, kad nesu homofobė. Tik norėtųsi, kad Oskarai ar kiti apdovanojimai būtų teikiami už meną, o ne politiniais sumetimais.
Seano Penno vaidmuo tikrai neblogas, netradicinis. Tačiau aš nemanau, kad tai buvo geriausias vaidmuo, kokį jis yra atlikęs. Kyla klausimas, kodėl aktorius negavo Oskaro anksčiau? Džiaugiuosi, kad filmas netapo metų geriausiu. Pamenate, kai Denzelis Washingtonas ir Halle Berry tapo geriausiais metų aktoriais? Nesakau, jie vaidina gerai, bet tokiu atsitiktinumu aš netikiu. Tiesiog Oskarų ceremonija turi savo scenarijų.
Taigi “Milkas“ netapo metų geriausiu. Bet mane vs tiek savotiškai sužavėjo. Pirmiausia, kaip Harvey Milkas (pagrindinis veikėjas) susipažįsta su savo ilgalaikiu mylimuoju. Žinote, kai taip elgiasi vyrai ir moterys, juos vadina ištvirkėliais ir nuotykių ieškotojais. Nežinau, ar taip galima vadinti filmo veikėjus, bet jie vos tik “pakabina“ vienas kitą, iškart puola į lovą. Pliaukštelėjimai per užpakaliuką, jausmingi bučiniaI – gėjų sugyvenimo idilė… Žinot, Seanui tikrai reikėjo pasistengti, juk jis ne žydras!
Filmas man tuo ir buvo įdomus: kaip Amerikoje apie 1970-uosius metus gyveno gėjai. Toliau visa istorija, kaip Milkas kovoja už gėjų teises, bando laimėti rinkimus ir, pagaliau juos laimėjęs, tragiškai žūva, yra gana nuobodi. Tiesa, mane nustebino, kaip du žmones nužudęs žudikas išeina į laisvę po penkerių metų. Čia istorija nesuklastota, nes filmas pastatytas pagal tikrus faktus (žinoma, tai nereiškia, kad viskas taip ir buvo. Beje, filme visi personažai – gėjai (ir viena nesimpatiška lesbietė), o tas žudikas yra tradicinės orientacijos! Tai va, tokia jausminga istorija.
Seanas Pennas pasirodė tikrai neblogai. Tik nesu tikra, ar buvo balsuota už vaidybą, ar dėl to, kad “reikia pasigerinti gėjams, pavaizduoti toleranciją“. Nes kitaip juk negalima, Amerika demokratiška šalis.

sean_penn

Nuotrauką rasite čia.